CLICK HERE FOR THOUSANDS OF FREE BLOGGER TEMPLATES »

Thursday, June 21, 2007

seminggu yg sebok

Minggu ni boleh dikatakan sbgi minggu yg paling sibuk skali untuk aku selama aku jadik student kat Lille ni. Mula2, bermula dari rabu-khamis lepas, aku ke london utk menonton ocean 13 sambil mengrenew passport aku.. macam2 kisah n ragam orang london aku nampak tp aku x nak tulis kat cni sbb nanti panjang ceritenya jadi.. khamis pagi je.. dalam pukul 5 pagi, aku sampai dari london naik bas eurostar.. aku terus ke rumah matno membawa nasi lemak n nasi goreng n tido kat sana.. tp dalam pûkul 7.30, dah kene bangun sebb ade test writing spanish.. terpusu2 aku ke kelas di kala orang2 tgh lena diulek mimpi. masa test tu.. mate aku dah berat dah.. nak tido.. tp kuredahkan jua hati ini dan buat je cepat2 ape yang mampu.. penat buat cepat2 untuk carik katil, cikgu spanish aku x kasik kuar kelas.. die suruh lepak sampai habih waktu.. ceh.. hampeh btol... habis kelas aku terus balik n misi aku mencari katil matno

Sampai2 umah ade farah n tunggu semy dtg.. tak jadik lak tido.. aku pon teruskan misi mencari rumah aku.. petang tu cam ade kelas ingles tp malas gile nak gi.. aku pon ponteng n petang tu mlawat satu rumah kat fives bersama kimi n matno.. tp aku kan demand tinggi cam x jadi gak amik umah tu sbb besar sgt.. last2 balik tgk ajib ade masak2.. mlm tu aku kene balik umah sbb rumah tu penoh sgt..

pagi jumaat aku ke kelas blajar matematik.. isnin ade exam math... ceh hampehnye cikgu.. aku x sabar2 nak balik malaysia dah.. tak larat nak meneruskan pembelajaran.. sedar2 syazwan ngan zarf blah gi colmar n pintu bilik zarf terbuka luas memanggil aku.. aku pon ape agi.. gunekan bilik tu utk stadi malam tu di kala budak2 ni bergumbira sebab malam tu malam terakhir matno ngan ajib kat lille.. kuatkan iman utk berjaya..

esok pagi2 dlm kul 7 aku pon bgn n mandi2 siap2 nak hantar matno ngan ajib n farah n semy kat gare.. lepas antar farah, aku, matno, ajib n semy gi jap minum2 kat kedai kat lille europe.. pastu naik tren.. and bile lepas naik tren.. jeng3.. aku buat surprise kat ajib ngan matno.. sbnarnye aku dah beli tiket dah nak antar diorang sampai airport.. sweet kan aku.. hahahah.. takdele.. pikir2 lepas ni cam 4-5 bulan agi baru leh jumpe kan.. so alang2 antar jelah sampai airpot..

sampai2 paris terus serbu umah telo.. telo lak nak kuar uruskan tiket flite die.. aku pon ikot ngan ali.. tgk2 die ade masalah lak.. flight die nye reservation kene cancel le.. pastu kene tambah extra duit le.. kuang ajar btol orang french.. anarquer sungguh.. last2 kene dtg lain ari nak bincang ngan manager die..

lepas tu gi makan kat restoran malaysia ngan telo, ajib n matno ngan ali.. order le nasi lemak ngan ayam.. lepas tu ramai gile dtg ade budak2 malaysia lain. dhirah syaza ngan bdk2 blois.. meriah sungguh paris ari tu.. diorang nak jumpe kak siti(orang jpa kat cni yang bakal balik malaysia) maka dgn rasminye aku poon carile umah lain nak lepak malam tu .. dahle kasik tau telo last minute.. kul 11 sampai kul 8 baru kasik tau..

lepas tu gado ngan matno nak beli souvenir kat sacre coeur.. diorang nak gi notre dame.. last2 orang besar kenelah mengalah.. sampai2 sacre coeur kene naik tangga 100 tingkat sbb die nye funiculaire rosak.. ajib dah tarik muke dah time tu.. hahah.. tp sampai2 atas cam legenye.. n ade banyakle souvenir.. aku pon habis dekat 100 euro beli tshirt2 world cup..

lepas shopping cam malas gile nak turun.. naik2 berjam2 tp lepak skejap je.. maka kami pon melepak kat tangge sambil mengambil angin petang.. ni yang aku suke kat sacre coeur.. lepas shopping2 leh lepak kat tangga n didendangkan ngan lagu2 seperti no women no cry.. time tu aku pon melayan jiwang jap..

turun2 terus balik umah telo.. aku lepak bilik jamal ngan ajib matno sat sambil reminsce alma matter le konon2nye.. malam tu kuar ngan budak2 batch utk makan sushi.. pk2 balik cam lame aku x jumpe sumorang n skali skale jumpe sgt terkejut ngan perubahan sume orang.. sronok pon ade.. bercampur baur perasaan..

malam tu gi umah raudhah lak.. lepak2 skejap je pastu tumpang bilik faizal tido..
esok bgn pagi2 utk antar diorang gi airport.. hadi ikut same... lepas hantar.. dapatle souvenir gel ngan ubat gigi ajib sbb die xleh bawak mende alah itu atas flight.. balik2 cam malas lak nak tinggal hadi kat airport.. maka aku pon teman die sampai paris n lunch sesame.. ooh.. kat airport dah ade cam monorel yg hubungkan 3-3 terminal.. xyah naik bas dah.. maju sungguh french akhirnya..

pastu balik lille.. n revise utk exam isnin.. ceh bukannye masuk otak pon..

pagi isnin exam pastu lepas exam je terus ade subjek baru.. dahle poning kepale memikir.. petang gi umah syazwan.. umah die kene pecah.. abis duit die ilang sume.. cet.. sian gile.. dahle nak balik malaysia.. ade masalah lak ... pastu dengar ceramah tuan rumah die sume.. ho ha ho ha...

selase tu cam gi kejap je kelas n jumpe syazwan utk tolong die settelkan kes polis sume.. aku cam kasik resit je sbnarnye pon.. lunch kat chinese restorang.. kirenye untk last time le lluch ngan die.. hilang agik 2 orang kat lille (zarf pon balik ari tu gak) balik2 umah ade projek english nak kene buat... aku pon buatkanle utk satu group sbb malas le nak bincang2 ni.. leceh...

rabu smalam kene prepare presentation.. ade presentation english, communication ngan spanish.. pade mase yg same kelas start 8-6... tertttekannnnnyeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeee

tadi abis sume presentation.. lege gile rasenye.. okle kot sume.. kene puji je memanjang.. hahahah.. aku dah tak reti nak cakap ape dah.. lepas ni kene stadi untuk exam last aku jumaat dpn.. dah le ape die ajar x paham.. tp kene pass gak exam ni.. nak kekalkan rekod xnah fail agi utk tahun ni..

okle.. aku sbnrnye biase cite kat budak2 cni.. tp dah xde orang nak cite.. terpakse le aku tulih kat cni n meleter kat korang...

selamat makan nasi briani ngan pampodom bagi mereka yang berada di malaysia..

3 comments:

Anonymous said...

sedisnye dgr citer ko ni..huhuhu.. tuh la sape soh blk lmbt..hahaha

zaRf zulkifli said...

correction:
aku gi colmar sorang2.

Muzaffar said...

nak tambahkan kesadisan cite ni.. malam slase aku makan tpung cucur je.. pastu malam rabu makan maggi asam laksa.. smalam barule ade masa nak makan proper sket.. itupon mende yang dah beku.. sedihnye kehidupan terlampau zaman lampau